جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

فرش ايراني در آمريكا زمين‌گير شد

۱۷ بازديد

فرش ايراني در آمريكا زمين‌گير شد

به 'گزارش قاليشويي اديب و گزارش پايگاه خبري تحليلي صنعت فرش ايران(عصرفرش)، به نقل از عصرايران، الكس حلمي ۶۲ ساله، دو سال پيش از انقلاب ۵۷ به آمريكا آمد تا درس بخواند و بعد از تحولات ايران در آمريكا ماندگار شد. بعد از وقوع انقلاب پدر و مادر و خواهر كوچك او نيز ايران را ترك و به لس‌آنجلس كوچ كردند.

به گزارش يورونيوز، وي اين روزها مشغول تجارت فرش در آمريكاست اما با شروع تحريم‌هاي جديد عليه ايران نمي‌توانند مانند گذشته به واردات فرش ادامه دهد.

او به رويترز گفت: «مثل اين است كه شما رستوران داشته باشيد و نتوانيد براي آن گوشت تهيه كنيد. هر چه بفروشيم نمي‌توانيم بعدا آن را جايگزين كنيم. اين تحريم‌ها موجب مي‌شود تا خيلي از فروشندگان فرش از اين تجارت خارج شوند. فرش ايراني، تاريخ مردم ايران است و هيچ موقع با هيچ دولتي هم ارتباط نداشته است.»

چاره‌اي جز تعطيلي مغازه ندارم

حلمي حالا در شرايط سختي قرار گرفته و با وجود آنكه هزاران فرش ايراني در مغازه دارد اما انتخاب ديگري جز تعطيل كردن تجارتش ندارد چرا كه نمي‌تواند موجودي لازم را براي مغازه تامين كند و تحريم‌ها مانع از ورود فرش ايراني به آمريكا شده است.

اين فرش‌فروش در نقد تحريم‌هاي وضع شده در حوزه فرهنگ و هنر مي‌گويد:«فكر نمي‌كنم كه تحريم هنر و فرهنگ كار درستي باشد. مي‌فهمم كه رييس‌جمهور ما {دونالد ترامپ} با دولت ما در ايران مشكل دارد اما فكر نمي‌كنم تحريم فرهنگ و هنر كار درستي باشد. آنها اگر مي‌خواهند تحريم كنند ابزار ديگري هم هست اما نه تحريم هنر.»

دونالد ترامپ، رييس‌جمهوري آمريكا بعد از خروج از برجام تحريم‌هاي تازه و سختي عليه ايران وضع كرد. تحريم‌هايي كه حالا فروش نفت در ايران را دشوار كرده و موجب شده تا بسياري از شركت‌هاي خارجي از ايران خارج شوند. با اين حال حلمي تاكيد دارد كه بايد فاصله‌اي ميان تحريم و تحريم هنر و فرهنگ وجود داشته باشد.

 

... واحد تحقيق و توسعه قاليشويي اديب ...

قاليشويي اديب با بيش از نيم قرن سابقه بهترين همراه براي شستشوي فرش و شستشوي مبل شما مي باشد .

همراهان گرامي در نظر داشته باشيد ثبت سفارش آنلاين خدمات قالي شويي و خشكشويي مبلمان با20%تخفيف ارائه مي گردد. ارائه خدمات كارخانه قاليشويي اديب در سراسر تهران ، كرج و شهريار صورت ميگيرد.

جهت ثبت سفارش آنلاين در هريك از شعبات قاليشويي اديب همين حالا اقدام كنيد:

قاليشويي كرج ، قاليشويي شهريار، قاليشويي غرب تهران،قاليشويي شرق تهران،قاليشوي جنوب تهران،قاليشويي شمال تهران

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.