فرش ايراني با بافت چين

قاليشويي وشستشوي فرش

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

فرش ايراني با بافت چين

۲۴ بازديد

فرش ايراني با بافت چين

به نقل قاليشويي اديب از ايرنا، در بخش «نَن‌جاو» استان «خِه‌نَن» در مركز چين، فرش ابريشمي مرغوب و بسيار باكيفيت، به نام ايران و به كام چين بافته مي‌شود، صنعتگران اين منطقه ادعا مي كنند ۸۰ درصد فرش ابريشم صادر شده جهان را توليد مي‌كنند نن‌جاو از ديرباز پرورش‌دهنده نوعي كرم ابريشم بوده و صنعت بافت فرش را از دهه ۸۰ ميلادي آغاز كرده است.

يكي از توليدكنندگان محلي كه فرش‌هاي خود را به دوبي، روسيه و ايالات متحده صادر مي‌كند، درآمدي معادل ۱۰۰ ميليون يوان در سال داشته است بافندگان محلي اكنون وقت و انرژي زيادي را در زمينه نوآوري در طرح و فناوري و همچنين بازاريابي و تبليغات اينترنتي صرف مي‌كنند تا به رغم مشكلات اقتصادي جهان، افزايش دستمزد و افول بازار در سال‌هاي اخير، بازار فرش ايراني را تصاحب و به دوران باشكوه خود بازگردانند.

فرش-ايراني-بافت-چين

بافت چيني با طرح پارسي

بسياري از فرش هايي كه در اين منطقه توليد مي شود نقشه پارسي دارند خريداران هم كساني هستند كه به طور مقرر و با سفارش قبلي فرش ها را خريده اند «سون جونكه» رييس يك كارگاه توليد فرش مي گويد سالانه براي حدود ۸ مشتري فرش مي بافد.

فرش هاي ايراني با نقش هاي زيباي پارسي خريداران زيادي در كشورهاي غربي دارد و از قيمت بالايي نيز برخوردار است حالا اين بخش «نن جاو» به طور سنتي روي توليد چنين فرش هايي متمركز شده است.

فرش-ايراني-چيني

«سون جونكه» كه از دو دهه قبل وارد اين كار شده است مي گويد در آن زمان زبان انگليسي هم نمي دانستم ولي به هر شكل نمي گذاشتم مشتريان از دست بروند و به هر شكلي بود با يك ماشين حساب براورد قيمت مي كردم و فرش ها را مي فروختم اما اكنون شركت وي يكي از مشهورترين شركت هاي توليد كننده است به طوري كه سالانه يك هزار و ۲۰۰ فرش دستباف ابريشمي توليد مي كند اين فرش ها به امارات و روسيه و آمريكا فروخته مي شوند و سالانه حدود ۱۴ ميليون و ۵۰۰ هزار دلار در آمد كسب مي كند.

سون مي گويد كه فرش هاي ماشيني زيادي توليد مي شود اما هيچ فرش ماشيني نمي تواند جاي فرش دستباف را بگيرد ما كساني داريم كه ۳۰ سال است فرش توليد مي كنند و خبره اين كار هستند با درامد كم كار مي كنند و كارهايشان هم بسيار عالي است.

اما او مي گويد كه ركود بازار جهاني، مشكلاتي براي فروش فرش ايجاد كرده است وضعيت اقتصادي دنيا چندان مطلوب نيست و همزمان حقوق فرش بافان بالاتر رفته است و اين صنعت توليد فرش را در چين تهديد مي كند.

با اين حال قشر جواني كه در اين صنعت فعال شده اند به اينده اميدوار هستند و مي گويند با بهره گيري از فناوري ها و ابداعات و نقش آفريني هاي زيباتر و استفاده از تجارت اينترنتي مي توان بار ديگر فروش را بالا برد ضمن آنكه به گفته دست اندركاران اين صنعت، نزديك به ۴۰ درصد از فرش هاي توليدي در بازار چين فروخته مي شود.

بافت-چيني-فرش-ايراني

فرش ايراني زينت بخش فروشگاه هاي پكن

اما در پكن پايتخت چين هم اكنون در چندين فروشگاه بزرگ، فرش ايراني خودنمايي مي كند برخي فرش هاي ايراني كه معمولا از پشم يا ابريشم بافته مي شوند تا دو ميليون يوان قيمت دارند اما قيمت زياد فرش ها بسياري از مشتريان را فراري داده است و كسب و كار را تا حدي كساد كرده است.

يكي از مشكلاتي كه چيني ها در مورد فرش دستباف دارند اين است كه آنها مانند ايراني ها از فرش استفاده كاربردي نمي كنند و تنها از آن به صورت تابلو فرش و يا براي زيبايي استفاده مي كنند به همين دليل فرش آنطور كه در ايران براي پوشاندن خانه و اتاق استفاده مي شود در چين كاربردي ندارد و همين باعث شده است تا فروش فرش هاي ايراني زياد نباشد.

با اين حال در برخي از فروشگاه هاي بزرگ لوازم خانگي مانند فروشگاه زنجيره اي ايكيا در پكن، فرش ايراني بخشي از اين فروشگاه عظيم را به خود اختصاص داده است فروشنده اين فروشگاه به ايرنا گفت كه متاسفانه فروش زيادي ندارند و به دليل قيمت بالاي فرش ها، سالانه حدود دو تا سه تكه مي فروشند.

"شي يوان" افزود: فرش ايراني از زيباترين فرش هاي جهان است اما مردم چين زياد با آن آشنايي ندارند و دليل عدم شناخت در كنار قيمت بالا باعث فروش كم آن شده است.

جدا از فروشگاه ايكيا، در منطقه فرهنگي هنري پكن كه با عنوان ۷۹۸ شناخته مي شود نيز يك تاجر ايراني اقدام به راه اندازي فروشگاهي از ۱۳ سال پيش براي معرفي و فروش فرش ايراني كرده است.

غير از اين دو مكان در برخي ديگر از مجتمع هاي تجاري و بزرگ پكن نيز فرش ايراني زينت بخش فروشگاه ها شده است و همچنان خودنمايي مي كند اما اينكه چيني ها در عرصه فرش نيز مانند ساير عرصه ها ورود كرده و كم كم به دنبال گرفتن جاي ايران در بازار جهاني هستند شكي نيست و بايد براي آن فكري شود.

... واحد تحقيق و توسعه قاليشويي اديب ...

قاليشويي اديب با بيش از نيم قرن سابقه بهترين همراه براي شستشوي فرش و شستشوي مبل شما مي باشد .

مي توانيد براي اطلاع از انواع ترفند هاي قاليشويي و حتي اخبار فرش، مقالات محبوب قاليشويي را ديدن فرماييد.

ثبت سفارش آنلاين خدمات قالي شويي و خشكشويي مبلمان با 20%تخفيف ارائه مي گردد.

ارائه خدمات كارخانه قاليشويي اديب در سراسر تهران ، كرج و شهريار صورت ميگيرد.

جهت ثبت سفارش آنلاين در هريك از شعبات قاليشويي اديب همين حالا اقدام كنيد

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.