پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

برخي گيرندگان تسهيلات فرش دروغ مي‌گويند!

۹ بازديد

برخي گيرندگان تسهيلات فرش دروغ مي‌گويند!

به نقل قاليشويي اديب از فصل تجارت - رئيس اتحاديه فرش دستباف مركز مازندران گفت: متاسفانه آنهايي كه نسبت به توليد فرش دستباف تسهيلات مناسب دريافت مي‌كنند، توليدكننده اصلي نيستند.

مليحه محمدي ايزد با بيان اينكه به دليل نوسانات نرخ ارز، بازار فرش دستباف در ركود محض قرار دارد و هيچ بازاري براي فروش وجود ندارد، گفت: افزايش قيمت دلار موجب شد تا مواد اوليه تهيه فرش‌هاي دستباف بيش از 3 برابر گران شود.
افزايش 3 برابري مواد اوليه تهيه فرش دستباف
وي با اشاره به اينكه پيش از تغيير نرخ ارز هر كيلوگرم ابريشم را به قيمت 400 هزار تومان مي‌خريديم اما الان به يك ميليون و 500 هزار تومان رسيده است، تصريح كرد: با توجه به اينكه بسياري از اين مواد اوليه در داخل توليد و تامين مي‌شود اين مواد گران شده و دليل اصلي گراني را نمي‌دانيم.
رئيس اتحاديه فرش دستباف مركز مازندران با بيان اينكه در بازار ثبات وجود ندارد، گفت: بسياري از فرش‌هايي كه در استان‌هاي ديگر به نام همان استان به فروش مي‌رسد و حتي صادر مي‌كنند در مازندران توليد مي‌شود اما مسئولان به اين امر و همينطور صادارت آن توجهي نمي‌كنند.
لزوم صدور مجوز صادرات به توليدكنندگان مازندراني

صنعت-فرش-ايران-قاليشويي
رئيس اتحاديه فرش دستباف مركز مازندران با بيان اينكه تمامي فرش‌هاي دستباف اين استان قابليت صادرات دارند، تصريح كرد: مسئولان مازندران به توليدكنندگاني كه قابليت صادرات فرش را دارند، مجوز دهند تا سود اين محصولي كه به بهترين شكل ممكن در اين استان توليد مي‌شود به ساير استان‌ها نرود.
زمان بافندگي و گراني مواد اوليه؛ دلايل اصلي گراني فرش دستباف
محمدي با اشاره به دلايل گراني فرش دستباف، اظهار كرد: يك كارگر بافنده در طول روز از صبح تا غروب تنها مي‌تواند يك سانتيمتر فرش ببافد و زماني كه بافت يك فرش دستباف 9 ماه طول مي‌كشد نبايد گفت كه اين محصول توليد شده گران است.
وي با بيان اينكه بافت يك فرش 12 متري با 4 كارگر بافنده 9 ماه به طول مي‌انجامد، تصريح كرد: مدت زمان بافندگي و گراني مواد اوليه دليل اصلي گراني فرش‌هاي دستباف هستند.
رئيس اتحاديه فرش دستباف مركز مازندران در ادامه با اشاره به اينكه يك بافنده 9 ماه زمان خود را براي بافت يك فرش 12 متري صرف مي‌كند و در اين ميان شغل ديگري براي تامين مخارج و هزينه هاي زندگي خود ندارد، خاطرنشان كرد: به همين دليل بسياري از اين بافنده‌ها بدهكار هستند و با دريافت تسهيلات به زندگي خود ادامه مي‌دهند.
دريافت‌كننده تسهيلات مناسب، توليدكننده اصلي نيست!
محمدي با بيان اينكه برخي از كارگران بافنده، به صورت نيمه وقت فعاليت مي‌كنند چرا كه هم تضميني براي خريد فرش بافته شده وجود ندارد و هم در طول سال نياز به درآمد براي گذران زندگي خود دارند، گفت: برخي از توليدكنندگان براي اينكه بتوانند به امرار معاش بگذرانند و چرخ توليدي آنها از كار نيفتد تسهيلات با سود بسيار بالا دريافت مي‌كنند.
وي با اشاره به اينكه متاسفانه آنهايي كه نسبت به توليد فرش دستباف تسهيلات مناسب دريافت مي‌كنند، توليدكننده اصلي نيستند، اظهار كرد: توليدكنندگان اصلي در كارگاه‌ها و منازل خود اقدام به توليد فرش مي‌كنند و از دريافت تسهيلات هيچ خبري ندارند، برخي نيز كه از اين تسهيلات برخوردار شدند نظارتي بر روي آنها صورت نگرفت تا مشخص شود در چه راهي هزينه شده است.
رئيس اتحاديه فرش دستباف مركز مازندران با بيان اينكه توليدكنندگان بايد از پرداخت ماليات معاف باشند اما اينگونه نيست، تصريح كرد: فرش دستباف مازندران نياز به سرمايه‌گذاراي دارد كه اين امر موجب افزايش اشتغالزايي در اين استان مي‌شود بنابراين اتحاديه فرش دستباف مركز مازندران آمادگي خود را براي رشد اين صنعت به منظور سرمايه‌گذاري بر روي آن اعلام مي‌دارد.

… واحد تحقيق و توسعه قاليشويي اديب …

قاليشويي اديب با بيش از نيم قرن سابقه بهترين همراه براي شستشوي فرش و شستشوي مبل شما مي باشد .

همراهان گرامي در نظر داشته باشيد ثبت سفارش آنلاين خدمات قالي شويي و خشكشويي مبلمان با20%تخفيف ارائه مي گردد. ارائه خدمات كارخانه قاليشويي اديب در سراسر تهران ، كرج و شهريار صورت ميگيرد.

جهت ثبت سفارش آنلاين در هريك از شعبات قاليشويي اديب همين حالا اقدام كنيد:

قاليشويي كرج ، قاليشويي شهريار، قاليشويي غرب تهران،قاليشويي شرق تهران،قاليشوي جنوب تهران،قاليشويي شمال تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.